Γιατί κάθε μικρή επιχείρηση πρέπει να αξιοποιεί το e-mail για μάρκετινγκ;

Πάντοτε οι επιχειρηματίες προσπαθούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους αξιοποιώντας τα κατά καιρούς διαθέσιμα μέσα για μάρκετινγκ:  τα περιοδικά, τις αφίσες, τη εφημερίδες, τη ραδιοτηλεόραση, το φαξ, το τηλέφωνο, το e-mail, τα κοινωνικά δίκτυα, κλπ.

Κάθε νεωτερισμός στα μέσα πυροδοτεί μια συζήτηση και προβληματισμό για την αποτελεσματικότητά του και κατά πόσο, αν και ποια από τα προηγούμενα μέσα είναι ξεπερασμένα και αναποτελεσματικά. Στη συζήτηση αυτή εμπίπτει και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).

 

Είναι το μάρκετινγκ μέσω e-mail ξεπερασμένο;

Με δεκάδες νέα κανάλια μάρκετινγκ, από Snapchat και τηλεφωνικά μηνύματα SMS έως Instagram Stories και livestreaming, στέλνοντας στους πελάτες σας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να ακούγεται απελπιστικά ξεπερασμένο.

Αλλά είναι; Ας δούμε τα παρακάτω αποτελέσματα διαφόρων ερευνών για μάρκετινγκ με το e-mail:

  • Το 70% των χρηστών του διαδικτύου προτιμούν τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν μαζί τους μέσω e-mail

  • Το 89% των ανθρώπων ελέγχει καθημερινά το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους

  • Το 53% των καταναλωτών αγόρασε κάτι από έναν έμπορο λιανικής πώλησης αφού έλαβε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με το προϊόν

  • Για κάθε 1 ευρώ που ξοδεύει στο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μία επιχείρηση, επωφελείται κατά μέσο όρο 38 ευρώ.

 

Γιατί είναι αποτελεσματικό το e-mail;

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι πίσω από τη διαχρονική αντοχή του e-mail marketing. O βασικότερος είναι ότι το e-mail αποτελεί το κύριο μέσο επίσημης επικοινωνίας μεταξύ υπαλλήλων στους χώρους εργασίας. Μπορεί να μιλούν με τρίτους τηλεφωνικά, ή με μηνύματα SMS ή με άλλα μέσα, αλλά όταν επικοινωνούν με έναν προμηθευτή ή πελάτη κυρίως χρησιμοποιείται το e-mail. Ο φόβος να μην ανοίξει ο υπάλληλος ένα ζωτικής σημασίας email, τον κρατά κολλημένο στα email του όλη την ημέρα.

Οι τηλεφωνικές συσκευές μας έχουν καταστήσει ακόμα πιο εθισμένους στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Τώρα που δεν χρειαζόμαστε να ανοίξουμε το φορητό υπολογιστή για να πάρουμε τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ελέγχουμε συνεχώς τα κινητά μας τηλέφωνα για νέα e-mails. Aυτό  αποτελεί μια ακόμα ευκαιρία για την επιχείρησή σας ώστε να έλθετε σε επαφή με πελάτες που ίσως αργότερα αγοράσουν τα προϊόντα σας.

 

Γιατί οι επιχειρηματίες χρειάζονται το e-mail;

Πέρα από την αποτελεσματικότητά του, υπάρχει ένας άλλος λόγος για τον οποίο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: Είναι μια μέθοδος μάρκετινγκ που μπορείτε να ελέγξετε.

Ας εξετάζουμε τα κοινωνικά δίκτυα (social media). Πόσο χρόνο έχετε διαθέσει να δημιουργήσετε followers: Κάνατε όλη αυτή τη προσπάθεια, αλλά οι πλατφόρμες των κοινωνικών δικτύων ελέγχουν τι βλέπουν οι followers σας (ή ακόμα και αν δεν βλέπουν τις καταχωρήσεις σας). Δεν έχετε τον έλεγχο -- και μια αλλαγή σε έναν αλγόριθμο από τον ιδιοκτήτη της πλατφόρμας, μπορεί να εξαφανίσει όλη τη δουλειά που έχετε κάνει.

Ωστόσο, με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχετε τον έλεγχο. Μπορείτε να στείλετε e-mails στους πελάτες σας, με την επιτυχία ή την αποτυχία να είναι στα χέρια σας. Φυσικά, θα προτιμούσατε την επιτυχία, έτσι;

 

Ακολουθήστε τις παρακάτω βέλτιστες πρακτικές e-mail marketing:

  • Να διαβάζονται εύκολα από το κινητό -- τώρα οι πελάτες ανοίγουν περισσότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε smartphones από φορητούς υπολογιστές.

  • Να είναι σύντομα -- Μερικές παραγράφους κειμένου και μία ή δύο εικόνες είναι όλες που χρειάζεστε.

  • Να διευκολύνεται την απάντηση: Βεβαιωθείτε ότι το κλικ που θα πρέπει να κάνουν για να σας απαντήσουν να εμφανίζεται κοντά στην κορυφή του μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μην κάνετε τους αναγνώστες να ψάχνουν για να το βρουν.

Ένα άλλο πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ότι μπορείτε να δοκιμάσετε διαφορετικές θεματολογίες, προσφορές και πολλά άλλα για να μάθετε τι έχει αποτελέσματα. Χρησιμοποιήστε τη δυνατότητα web analytics που διαθέτει ο πάροχος του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, για να δείτε τι μηνύματα ανοίγουν οι αποδέκτες των μηνυμάτων και ποια καταλήγουν σε πωλήσεις. Θα είστε σε θέση έτσι να βελτιώσετε τη προσπάθεια e-mail marketing και να έχετε καλύτερα αποτελέσματα.

Πριν ξεκινήσετε την οποιαδήποτε επικοινωνία σας με τρίτους, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε ακολουθήσει και συμμορφώνεστε με τις απαιτήσεις του κανονισμού για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (γνωστό με το ακρωνύμιο GDPR), καθώς και με κάθε άλλη νομοθετική απαίτηση (πχ για τη δυνατότητα διαγραφής από την λίστα των αποδεκτών κλπ.)που ισχύει στο κράτος που απευθύνεται το email σας!

 

 

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ  https://www.score.org/blog/why-every-small-business-should-be-marketing-...