Τι είναι καλύτερα: να αξιοποιήσεις τα κοινωνικά δίκτυα, η να έχεις το δικό σου ιστότοπο;

Από τη στιγμή που καταχωρίσετε το domain name της εταιρείας σας στο διαδίκτυο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε τη ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας. Δύο δημοφιλείς επιλογές είναι: 1) να εμφανίζεστε στο διαδίκτυο μέσα από ένα κοινωνικό δίκτυο της επιλογής σας που θα λειτουργεί ως υποκατάστατο της ιστοσελίδας σας ή 2) να δημιουργήσετε και να ξεκινήσετε έναν ισότοπο της επιχείρησής σας..

Η επιχείρησή σας πρέπει ιδανικά να διαθέτει έναν ιστότοπο που  θα λειτουργεί σε συνδυασμό με την παρουσία  σας στα κοινωνικά μέσα  αλλά, εάν αυτό δεν είναι δυνατό, το ένα ή το άλλο μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο αν εφαρμοστεί σωστά.

 

Ας εξερευνήσουμε κάθε μέθοδο:

1. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Αν ψάχνετε για μια επιλογή που είναι γρήγορη στην εφαρμογή της και αποφέρει άμεσα οφέλη, μια απλή τεχνική είναι να διαμορφώσετε τη διαδικτυακή σας διεύθυνση μέσω ενός domain name και να το διασυνδέεστε με την επιχειρηματική σελίδα του κοινωνικού μέσου της επιλογής σας. Αυτή η μέθοδος (γνωστή ως domain forwarding) σας επιτρέπει να έχετε την εμπορική σας επωνυμία/μάρκα στο διαδίκτυο και προσφέρει αξιοπιστία και ευκολία στην προώθηση της online παρουσίας σας - πολύ καλύτερα από το να λέτε "follow me on Facebook".

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες πολυμέσων που μπορείτε να αξιοποιήσετε όταν χρησιμοποιείτε τα social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως λέγονται) για την παρουσία σας στο διαδίκτυο, όπως είναι το Facebook, το LinkedIn, το Twitter, το YouTube, το Google+, το Instagram και το Pinterest.

Πλεονεκτήματα:

  • Γρήγορο και δωρεάν - εύκολο στη χρήση και οι περισσότερες πλατφόρμες δεν χρεώνουν τέλη.

  • Χαμηλή δέσμευση - μπορείτε να διαγράψετε εύκολα τη σελίδα σας ή να μεταβείτε σε νέο πάροχο οποτεδήποτε.

  • Εύκολο να σε βρουν - οι περισσότεροι καταναλωτές είναι πολύ πιθανό να σε βρουν μέσω ενός κοινωνικού δικτύου (πχ Facebook) παρά να εντοπίσουν τη δική σου ιστοσελίδα.

  • Τεράστια κάλυψη αγοράς - πρόσβαση σε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο καταναλωτές, που σας επιτρέπει να επικοινωνείτε και οικοδομείτε εύκολα πελατειακές σχέσεις.

Μειονεκτήματα:

  • Έλλειψη ελέγχου/ιδιοκτησίας - οι όροι και οι προϋποθέσεις του παρόχου των κοινωνικών μέσων ελέγχουν ποιο περιεχόμενο και προσφορές μπορούν να παρουσιαστούν. Επίσης, σκεφτείτε τι θα συμβεί αν το κοινωνικό δίκτυο σταματήσει να λειτουργεί, στη περίπτωση που αυτό αποτελεί τη μόνη σας παρουσία στο διαδίκτυο.

  • Περιορισμένη δημιουργικότητα – τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν συγκεκριμένες τυποποιημένες δυνατότητες/φόρμες σχεδίασης της παρουσία σας σας σε αυτό.

  • Ανοιχτό φόρουμ – τα κοινωνικά δίκτυα παρέχουν στους καταναλωτές ένα ανοιχτό φόρουμ για να εκφράσουν τα σχόλια και τις κριτικές τους, γεγονός που απαιτεί περισσότερη παρακολούθηση της παρουσίας σας σε αυτό

  • Περιορισμένες αναφορές/εργαλεία – η ενημέρωση και τα διαθέσιμα εργαλεία διαμόρφωσης αναφορών για τη κίνηση της παρουσίας σας στο κοινωνικό δίκτυο είναι συχνά μικρότερα από ό, τι σε έναν δικό σας ιστότοπο.

Ίσως είναι καλύτερο να ξεκινήσετε απλά με 1 ή 2 πλατφόρμες που καλύπτουν την αγορά που στοχεύετε. Προσέξτε να εξασφαλίσετε η παρουσία σας στα διάφορα δίκτυα να είναι ομοιόμορφη (προφίλ/επωνυμία εταιρίας, μάρκα, λογότυπο, προϊόντα, κλπ.) για να αποφύγετε σύγχυση. Και αν συμμετέχετε σε περισσότερα από ένα κοινωνικά μέσα, δοκιμάστε ένα εργαλείο διαχείρισης όπως το Hootsuite που θα σας εξοικονομήσει χρόνο για την ενημέρωση όλων των λογαριασμών σας στα κοινωνικά μέσα.

 

2. Iστότοπος (website)

Το 68 % των μικρών επιχειρήσεων δήλωσε σε μια έρευνα ότι οι ιστότοποι είναι ποιο αποτελεσματικό εργαλείο ηλεκτρονικού μάρκετινγκ για να σε μάθουν οι πελάτες και να έλθεις σε επαφή μαζί τους σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο σχετικό εργαλείο.

Με μια πληθώρα επιλογών, τόσο με πληρωμή όσο και δωρεάν για τη κατασκευή ενός ιστότοπου για την επιχείρησή σας, είναι ευκολότερο τώρα να δημιουργήσετε μια ψηφιακή παρουσία υψηλής ποιότητας για να παρουσιάσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και να προωθήσετε το εμπορικό σας σήμα με ελεγχόμενο από εσάς τρόπο.

Πλεονεκτήματα:

  • Θετικό όφελος/κόστος - υπάρχουν πολλές διαθέσιμες επιλογές κατασκευής του. Μπορείτε να ξεκινήσετε με την αξιοποίηση εργαλείων δημιουργίας websites που παρέχονται δωρεάν, τα οποία είναι εύχρηστα και από μη ειδικούς.

  • Αξιοπιστία – μια έρευνα έχει δείξει ότι το 84 % των καταναλωτών πιστεύει ότι μια επιχείρηση με έναν ιστότοπο είναι πιο αξιόπιστη από μία που έχει μόνο μια σελίδα σε κοινωνικά μέσα.

  • Πλήρης έλεγχος/ιδιοκτησία - Ακόμη και αν αποφασίσετε να μην κατασκευάστε τον ιστότοπό σας με προηγμένα και πολύπλοκα εργαλεία, τα υπάρχοντα απλά και δωρεάν εργαλεία σας δίδουν αρκετές δυνατότητες να προσαρμόσετε τον ιστότοπο στα μέτρα σας.

  • Μεγαλύτερη ευελιξία στο μάρκετινγκ - ένας ιστότοπος δεν παρέχει μόνο περισσότερο χώρο για μάρκετινγκ, αλλά δίνει και τη δυνατότητα για περισσότερους τρόπους προώθησης των προϊόντων σας όπως βίντεο, σχόλια πελατών, blogs, ειδικές προσφορές, κλπ.

  • 24ωρη διαθεσιμότητα – μπορείς να προωθείς τα προϊόντα και υπηρεσίες σου 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, οπουδήποτε στον κόσμο.

 

Μειονεκτήματα:

  • Συντήρηση - ανάλογα με το μέγεθος του ιστοτόπου σου, η διαχείριση και συχνή ενημέρωση του περιεχομένου θα απαιτήσει κάποιο χρόνο και προσπάθεια.

  • Πολυπλοκότητα – σε περίπτωση που εγκαταστήσεις ένα πολύπλοκο ιστότοπο με εξελιγμένο σχεδιασμό και λειτουργικότητα, πιθανότατα θα απαιτούνται μεγαλύτερες επενδύσεις σε χρόνο και χρήμα για συντήρηση.

 

Ιστότοπος  και κοινωνικό δίκτυο: Συνεργασία μαζί

Στην ιδανική περίπτωση, ο ιστότοπός σας και τα κοινωνικά μέσα πρέπει να συνεργάζονται. Ο ιστότοπός σας πρέπει να αποτελεί το κέντρο της διαδικτυακής παρουσίας σας, ενώ χρησιμοποιείτε κοινωνικά μέσα (και άλλα κανάλια μάρκετινγκ όπως e-mails, text-messaging και search engines), για να εμπλέξετε και να οδηγήσετε τους πελάτες πίσω στον ιστότοπό σας.

Ακολουθούν μερικές προτάσεις  για το πώς τα κοινωνικά μέσα και ο ιστότοπός σας μπορούν να αλληλο-συμπληρώνονται:

  • Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά μέσα για να πληροφορείτε τους πελάτες σας για έκτακτες η τακτικές ενημερώσεις που έχετε κάνει στον ιστότοπό σας

  • Ενσωμάτωσε τις αναρτήσεις σας στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook ή Twitter) πάνω στον ιστότοπό σας

  • Προσθέστε ορατά κουμπιά κοινωνικών μέσων που συνδέονται με τη σελίδα σας που έχετε στα κοινωνικά μέσα, παρέχοντας έτσι στους πελάτες έναν εναλλακτικό τρόπο να ενημερώνονται για την επιχείρησή σας ή τις προσφορές σας

  • Για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, ενσωματώστε ορατά κουμπιά κοινωνικών μέσων στις σελίδες των προϊόντων σας, έτσι ώστε οι πελάτες σας να μπορούν να μοιράζονται με τρίτους αυτό που μόλις αγόρασαν ή άρεσαν στον ιστότοπό σας

Είναι εντάξει η σελίδα σας στα κοινωνικά μέσα να έχει το ίδιο περιεχόμενο με τον ιστότοπό σας. Τα κοινωνικά μέσα μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πιθανότητες να προσεγγίσετε πελάτες που ενδέχεται να μην επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας καθημερινά.

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ

https://www.score.org/resource/website-or-social-networks