Όπως λέει η παλιά παροιμία: "Μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις."
Στην πραγματικότητα, οπτικά μέσα (Visual Content) όπως φωτογραφίες, εικόνες και βίντεο προσθέτουν πολλά περισσότερα στην στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που θα υιοθετήσετε . Θυμάστε περισσότερα από αυτά που μαθαίνετε οπτικά παρά από αυτά που διαβάζετε σε μια οθόνη ή σε ένα βιβλίο;
Πράγματι, μελέτες έχουν καταδείξει ότι οι άνθρωποι θυμούνται σχεδόν το 65% του οπτικού περιεχομένου που βλέπουν σχεδόν τρεις ημέρες αργότερα, ενώ διατηρούν/ανακαλούν μόνο το 10% του γραπτού περιεχομένου στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Φυσικά, είναι αυτονόητο ότι το γραπτό περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό για το πρόγραμμα μάρκετινγκ. Ένα προσεκτικό μείγμα γραπτού περιεχομένου και γραφικών θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να εμφανιστεί τεχνολογικά εξελιγμένη, να προσελκύσει την προσοχή των υποψήφιων πελατών, να τους πείσει και να τους μετατρέψει σε πελάτες που πληρώνουν για το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε.
Για παράδειγμα, στο Facebook, οι εικονογραφημένες αναρτήσεις προσελκύουν τους αναγνώστες κατά ποσοστό 37% ψηλότερα απ’ ότι οι αναρτήσεις με απλό κείμενο. Δεν έχετε πειστεί ακόμη;
Ακολουθούν 3 λόγοι για να ζωντανέψετε το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας με οπτικά μέσα.
1. Κατανοούμε γρήγορα τις εικόνες
Οι άνθρωποι είμαστε πλάσματα των εικόνων! Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται και επεξεργάζονται οπτικά δεδομένα καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο τύπο δεδομένων. Στην πραγματικότητα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται οπτικό περιεχόμενο 60.000 φορές πιο γρήγορα από το κείμενο. Αυτό σημαίνει ότι μια εικόνα αξίζει πραγματικά 60.000 λέξεις! Επιπρόσθετα, το 90% των πληροφοριών που μεταδίδονται στον εγκέφαλο είναι οπτικές. Παρατηρούμε, μαθαίνουμε, επεξεργαζόμαστε και αποφασίζουμε με οπτικές ή οπτικοποιημένες πληροφορίες.
Εάν προσπαθείτε να στείλετε ένα μήνυμα σε όσους διερευνούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, στους πελάτες σας, υποψήφιους και υφιστάμενους, τότε ένα μήνυμα με οπτικά μέσα θα τους «μιλήσει» με αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.
2. Το Visual Content αποθηκεύεται στην μακροχρόνια μνήμη μας
Εάν θέλετε οι υποψήφιοι πελάτες σας να αφομοιώσουν και να διακρατήσουν το μήνυμά σας, τότε θα πρέπει να το «στείλετε» στη μακροχρόνια μνήμη τους. Ο τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι αποθηκεύουν πληροφορίες σας στη μακροπρόθεσμη μνήμη τους είναι να συνδυάσετε το περιεχόμενο του μάρκετινγκ της επιχείρησής σας με εικόνες που εντυπωσιάζουν.
Η έρευνα έχει διαπιστώσει ότι αυτή η τακτική αυξάνει την ανάκτηση ερεθισμάτων καλύτερα από ό, τι όταν μια επιχείρηση χρησιμοποιεί αποκλειστικά ήχο (audio) ή κείμενο στο μάρκετινγκ. Οι εικόνες υπερτερούν, επειδή βοηθούν τους ανθρώπους να αντιλαμβάνονται το περιεχόμενο τους και κατευθύνουν την προσοχή τους, αυξάνοντας τις πιθανότητες το κοινό να θυμάται το μήνυμα που θέλετε να προωθήσετε.
Σύμφωνα με τον Δρ. Lynell Burmark, ειδήμονα στην οπτικοποιημένη λογοτεχνία , «... αν τα λόγια, οι έννοιες, οι ιδέες μας δεν μπουν σε μια εικόνα, θα πάνε στο ένα αυτί, θα περάσουν στον εγκέφαλο και θα βγουν έξω από το άλλο αυτί». Οι λέξεις επεξεργάζονται από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη μας όπου μπορούμε να διατηρήσουμε μόνο επτά bits πληροφοριών. Ο Δρ. Burmark συνεχίζει να διακηρύττει ότι «οι εικόνες, αντιθέτως, αρχειοθετούνται κατευθείαν στη μακροχρόνια μνήμη όπου παραμένουν χαραγμένες ανεξίτηλα».
Επομένως, αν θέλετε να περάσετε με αποτελεσματικό τρόπο τα μηνύματά σας σε υποψήφιους αλλά και σε υπάρχοντες πελάτες σας, τότε πρέπει να αξιοποιήσετε τη δύναμη του visual content (οπτικοποιημένο περιεχόμενο)
3. Το Visual Content μπορεί να διεγείρει συναισθήματα
Τα συναισθήματα δεν είναι μόνο για τις προσωπικές σχέσεις. Η συναισθηματική σχέση σας με τους πελάτες σας αναπτύσσει την αληθινή εμπιστοσύνη στο εμπορικό σας σήμα και οδηγεί στην επανάληψη των πωλήσεων, στις οποίες στοχεύετε διακαώς.
Ακριβώς επειδή ο εγκέφαλος επεξεργάζεται τις εικόνες τόσο γρήγορα, αυτές καταλήγουν να προκαλούν ταχύτερη και ισχυρότερη αντίδραση απ’ ότι οι λέξεις. Οι εικόνες βοηθούν τους πελάτες σας να ενασχοληθούν με το περιεχόμενο και οι συναισθηματικές αντιδράσεις που προκαλούν τα οπτικοποιημένα σας στοιχεία οδηγούν σε υψηλότερο επίπεδο διατήρησης των πληροφοριών που αυτές περιέχουν.
Οι εικόνες προκαλούν τα συναισθήματα επειδή η οπτική μνήμη αποκωδικοποιείται στον μεσαίο κροταφικό λοβό του εγκεφάλου, στον ίδιο χώρο που επεξεργάζονται τα συναισθήματα. Ο εγκέφαλος είναι φτιαγμένος με τέτοιο τρόπο, ώστε η εικόνα και η συνεπαγόμενη συναισθηματική ανταπόκριση να συνδέονται εύκολα, σχηματίζοντας μνήμες.
Συμπέρασμα
Τώρα που έχετε μια καλύτερη ιδέα γιατί το οπτικοποιημένο περιεχόμενο είναι τόσο σημαντικό για το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας, το επόμενο βήμα είναι να το ενσωματώσετε στη στρατηγική του μάρκετινγκ.
Ξεκινήστε τραβώντας κάποιες φωτογραφίες και βίντεο από το smartphone και προσθέστε στην ιστοσελίδα σας, σε καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή στα κοινωνικά μέσα. ΄Οσο πιο "πραγματικές" και "γνήσιες" οι φωτογραφίες, τόσο ισχυρότερη είναι η σύνδεση τους πελάτες-στόχους σας.
Πηγή: Ελεύθερη απόδοση για τα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ https://www.score.org/blog/3-reasons-liven-your-marketing-visual-content