Δεν είναι μόνο η αρχή ενός νέου έτους, αλλά η αρχή μιας νέας δεκαετίας. Έτσι, είναι η κατάλληλη στιγμή για να επανεξετάσετε τις προσεγγίσεις σας μάρκετινγκ και να αποφασίσετε να «ταράξετε λίγο τα νερά» δοκιμάζοντας κάποιες διαφορετικές τακτικές.
Σύμφωνα με το Mailchimp (πλατφόρμα email), το 31% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων λένε ότι το μάρκετινγκ είναι η υπ’ αριθμόν 1 επιχειρηματική πρόκληση.
Ακολουθούν κάποιες προτάσεις μάρκετινγκ για το 2020 που θα σας βοηθήσουν να βρείτε τις σωστές λύσεις.
Κατεύθυνση # 1: Προσεγγίστε το μάρκετινγκ ολιστικά
Πολλές μικρές επιχειρήσεις διαχωρίζουν τις ενέργειες μάρκετινγκ σε “σιλό” και δεν κάνουν διασταυρούμενες ενέργειες σε διάφορα κανάλια. Αντ 'αυτού, ενοποιείστε διαφορετικές μεθόδους μάρκετινγκ (μηχανές αναζήτησης, κινητά, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, περιεχόμενο (content), φωνή, κλασικό ταχυδρομείο, δημόσιες σχέσεις, διαφήμιση, κοινωνικά μέσα κλπ.) μεταξύ τους, ώστε όλα τα κανάλια επικοινωνίας να οδηγούν στην επιχείρησή σας ή / και στον ιστότοπό σας.
Κατεύθυνση # 2: Επιλέξτε να διευρύνετε το μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing)
Το μάρκετινγκ περιεχομένου σήμερα ξεπερνά τις λέξεις. Περιλαμβάνει infographics, podcasts, βίντεο, κλπ. Ουσιαστικά, ότι αφορά κανάλια επικοινωνίας είναι περιεχόμενο.
Το αποτελεσματικό μάρκετινγκ περιεχομένου τοποθετεί τις ανάγκες του πελάτη σας πρώτα. Όπως δείχνει η έκθεση του B2B Content Marketing Institute, το 90% των πιο επιτυχημένων χρηστών content marketing θέτουν τις ανάγκες ενημέρωσης του κοινού πριν από τα δικά τους διαφημιστικά μηνύματα.
Κατεύθυνση # 3: Ξεκινήστε/αυξήσετε τη χρήση video μάρκετινγκ
Το περιοδικό Search Engine Journal αναφέρει: "Με τη δημοτικότητα του YouTube, του AR (Augmented Reality) και των βίντεο, το video content και η οπτική αφήγηση επαυξημένης πραγματικότητας θα συνεχίσουν να αυξάνονται το 2020.
Σύμφωνα με τo HubSpot (Marketing/CRM/Software Platform), το 56% των παιδιών ηλικίας 25-34 ετών και το 54% των ατόμων ηλικίας 35-44 ετών θέλουν να δουν περισσότερο περιεχόμενο βίντεο από τα εμπορικά σήματα που υποστηρίζουν.
Κατεύθυνση # 4: Επιλέξτε την εξατομίκευση στις καμπάνιες μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email campaigns).
Σήμερα το 91% των χρηστών του διαδικτύου στέλνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, γεγονός που αποτελεί έναν από τους λόγους για τους οποίους το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο εξακολουθεί να είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος μάρκετινγκ.
Για κάθε δολάριο που δαπανούν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, οι επιχειρήσεις παίρνουν $ 32 πίσω, σύμφωνα με το DMA ( Direct Marketing Association).
Ακόμα πιο αποτελεσματική από την απλή αποστολή του ίδιου μηνύματος σε όλους στον κατάλογό σας, είναι να στείλετε εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Δείτε εδώ γιατί:
Το 82% των επιχειρηματιών έχουν αναφέρει αύξηση των open rates (ποσοστό αυτών που διαβάζουν τα μηνύματα) μέσω εξατομίκευσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Το 75% πιστεύουν ότι η εξατομίκευση αποδίδει υψηλότερα ποσοστά κλικ.
Το 74% λέει ότι τα στοχευμένα μηνύματα και η εξατομίκευση των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου βελτιώνει τα ποσοστά εμπλοκής πελατών.
Το εξατομικευμένο μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δημιουργεί μια μέση απόδοση επένδυσης (ROI) 122%.
Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν εξατομίκευση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου παράγουν κατά 17% περισσότερα έσοδα από τις καμπάνιες τους από ό, τι ο μέσος όρος.
Κατεύθυνση #5: Επιλέγετε πάντα το test
Η δοκιμή είναι το κλειδί για την επιτυχία του μάρκετινγκ. Είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίζετε αν αυτό που κάνετε εξακολουθεί να λειτουργεί ή αν μπορεί να βελτιωθεί. Το Mailchimp λέει ότι μπορείτε να μάθετε ακόμη και από ανεπιτυχείς εκστρατείες μάρκετινγκ. Η ιδέα είναι να εξερευνάτε και να ανακαλύπτετε νέες ιδέες και στη συνέχεια "δοκιμή, μάθηση, προσαρμογή, επανάληψη, βελτίωση".
Κατεύθυνση # 6: Επιλέξτε την χρήση της τεχνολογίας
Σύμφωνα με την μελέτη «Η Απόδοση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε έναν Ψηφιακό Κόσμο» από τη Deloitte:
Το 85% των μικρών επιχειρήσεων λένε ότι χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις τους
Οι μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία είναι 3 φορές πιο πιθανό να πετύχουν τη διεύρυνση του πελατολογίου
Οι μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία είναι 2 φορές πιο κερδοφόρες.
Το 90% όλων των μικρών επιχειρήσεων πιστεύει ότι τα ψηφιακά εργαλεία έχουν ενθαρρύνει την καινοτομία στις επιχειρήσεις τους
Κατεύθυνση #7: Επιλέξτε την χρήση «μικρο-επηρεαστών» (micro-influencers)
Οι micro-influencers είναι μια νέα μορφή μάρκετινγκ μέσω των social media. Εταιρίες συνεργάζονται με άτομα με μικρό σχετικώς όγκο φίλων (followers) στα κοινωνικά δίκτυα, που αναλαμβάνουν να προωθούν τα προϊόντα τους με εντυπωσιακές και πρωτότυπες εικόνες και διαφημιστικά μηνύματα.
To HubSpot αναφέρει ότι οι μικρο-επηρεαστές:
Κατεύθυνση # 8: Επανεξετάστε το πώς προσεγγίζετε τους αγοραστές B2B
Οι αγοραστές B2B (δηλ. οι εταιρίες που αγοράζουν από άλλες εταιρίες) έχουν αλλάξει - το 71% των στελεχών B2B λένε ότι θέλουν ολοένα και περισσότερο να αποφασίζουν για τις αγορές τους με τακτικές που προσομοιάζουν με B2C. Η εμπειρία δείχνει:
Το 65% βασίζεται σε συστάσεις συναδέλφων (peers) και το 54% στρέφεται για πληροφόρηση σε ιστότοπους και κοινωνικά μέσα.
Περιηγούνται τα κοινωνικά δίκτυα για πληροφόρηση σε σχετικές συζητήσεις , ζητούν προτάσεις και συστάσεις από άλλους χρήστες, προσεγγίζουν τους opinion leaders (διαμορφωτές γνώμης) και επικοινωνούν απευθείας με τους πιθανούς προμηθευτές.
Οι αγοραστές B2B επιθυμούν οι πωλητές (vendors) να μοιράζονται μαζί τους περιεχόμενο που μιλά άμεσα με τις ανάγκες τους.
Βεβαιωθείτε λοιπόν για την προσθήκη της χρήσης των Social Media, για την παρακολούθηση του ανταγωνισμού, και εφαρμόστε τις προτεινόμενες κατευθύνσεις marketing προκειμένου να ανταποκριθείτε αποτελεσματικά στις προκλήσεις της νέας 10ετίας.
Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ https://www.sba.gov/blog/8-marketing-resolutions-2020