Από το χόμπι... στην επιχείρηση!!!

Από το χόμπι... στην επιχείρηση!!!

Πώς να μετατρέψετε μια δραστηριότητά σας ή ένα χόμπι σας, σε μια μικρή επιχείρηση πλήρους απασχόλησης.

Πηγή : https://www.smallbusinessconnection.com

Επιμέλεια και προσαρμογή: Γιώργος Χρυσικός – Μέλος του ΚΕΜΕΛ

Στον ελεύθερο χρόνο σας, ίσως να έχετε ένα χόμπι ή μια μερική απασχόληση που σας αποφέρει κάποια πρόσθετα έσοδα ή απλά περνάτε καλά κάνοντας κάτι που αληθινά απολαμβάνετε. Πού το ξέρετε όμως; μπορεί να έρθει μια μέρα και να αποφασίσετε ότι θέλετε να μετατρέψετε αυτήν σας την δραστηριότητα σε πλήρους απασχόλησης εργασία σας. Προτού να κάνετε το άλμα, εξετάστε μερικές σημαντικές πτυχές της ανάπτυξης μικρών επιχειρήσεων που θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους σας.

Υπολογίστε το ποσό των χρημάτων που χρειάζονται για την εκκίνηση.

Πρίν μεταμορφώσετε το χόμπι σας σε μια πλήρους απασχόλησης μικρή επιχείρηση, κάντε στον εαυτό σας μερικές σημαντικές ερωτήσεις. Είστε διατεθειμένοι και οικονομικά προετοιμασμένοι να μετατρέψετε το χόμπι σας σε μια επιχείρηση; Η δευτερεύουσα αυτή εργασία μπορεί να σας αποφέρει σήμερα κάποια πρόσθετα έσοδα, αλλά είναι αρκετά για να στηρίξουν μια μικρή επιχείρηση; Έχετε αποταμιεύσει αρκετά χρήματα για τα βασικά κόστη εκκίνησης που απαιτούνται για την ανάπτυξη μικρών επιχειρήσεων, όπως τα νομικά, λογιστικά, ασφαλιστικά προαπαιτούμενα, ο εξοπλισμός, οι προμήθειες, το κόστος διανομής, προβολής και προώθησης;

Εάν αποφασίσετε να νοικιάσετε έναν χώρο για τη μικρή επιχείρησή σας ή προγραμματίζετε να την “τρέξετε” on-line, καθορίστε το μηνιαίο ύψος των δαπανών, συμπεριλαμβάνοντας το μίσθωμα, το ηλεκτρικό ρεύμα, το νερό, το τηλέφωνο, το κόστος συντήρησης και φιλοξενίας του ιστοτόπου, και ούτω καθεξής. Αποτελεσματική διαχείριση των ταμειακών ροών, των εισπράξεων και πληρωμών με άλλα λόγια, είναι ζωτικής σημασίας για μια επιτυχημένη μικρή επιχείρηση. Έτσι γνωρίζοντας τα κόστη σας εκ των προτέρων θα βοηθηθείτε στην λήψη των σωστών αποφάσεων.

Καθορισμός στόχων

Κατά την έναρξη της επιχείρησης, είναι φυσικό να βάλετε κάποιους στόχους που θα θέλετε να τους πετύχετε. Ωστόσο, κατά τον καθορισμό αυτών των στόχων, είναι σημαντικό να ακολουθούμε την προσέγγιση SMART: Specific-Measurable-Attainable-Reasonable-Timely: δηλαδή οι στόχοι να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, λογικοί και χρονικά προσδιορισμένοι. Πολλοί άνθρωποι αποτυγχάνουν να επιτύχουν στόχους που δεν ακολουθούν αυτές τις προδιαγραφές, επειδή δεν υπάρχει κάτι που να τους καθιστά υπεύθυνους.

Σκεφτείτε σαν παράδειγμα τους υψηλούς στόχους που οι άνθρωποι βάζουν κάθε νέο έτος, όπως "απώλεια βάρους" ή "άσκηση περισσότερο”. Χωρίς συγκεκριμενοποίηση, είναι δύσκολο να βρουν κίνητρο για να επιτύχουν τα αποτελέσματα που επιθυμούν. Σαν νέος επιχειρηματίας να ξέρετε ότι οι συγκεκριμένοι και εφικτοί στόχοι θα είναι το κλειδί για την επιτυχία. Στο ξεκίνημα, κάντε ρεαλιστικές προβλέψεις και βάλτε στον εαυτό σας λογικές προσδοκίες για να μην αποθαρρυνθείτε από πολύ φιλόδοξες επιδιώξεις.

Συμβουλές και παράγοντες για την επιτυχία

Εκτός από το σχεδιασμό του στόχου και την στενή παρακολούθηση και αξιολόγηση των ταμειακών ροών, υπάρχουν και ορισμένα άλλα στοιχεία που θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας καθώς και συμβουλές για να ακολουθήσετε, στον δρόμο σας για την επιτυχία.

Αξιολογήστε τη ζήτηση των πελατών. Πριν ξεκινήσετε μια μικρή επιχείρηση, προσδιορίστε εάν το προϊόν ή η υπηρεσία σας έχει ζήτηση. Δηλαδή, αν καλύπτει κάποια ανάγκη ή λύνει κάποιο πρόβλημα των καταναλωτών. Για παράδειγμα, η Μαρία, που πριν το έκανε σαν χόμπι, ιδιοκτήτρια σήμερα του «Grooming Salon and Dog Spa» (καλλωπισμός κατοικιδίων), πραγματοποίησε διεξοδική έρευνα αγοράς πριν ξεκινήσει την επιχείρησή της. Κατέγραψε τον αριθμό των επισκεπτών στις μέρες και ώρες λειτουργίας στο μικρό εμπορικό κέντρο όπου ήθελε να εγκατασταθεί, εκτίμησε τα μέσα εισοδήματα των κατοίκων της περιοχής για να αντιληφθεί τα δημογραφικά στοιχεία, και επίσης τσέκαρε τον ανταγωνισμό στην γύρω περιοχή για να καταλάβει εάν καλύπτεται μια αληθινή ανάγκη για τα κατοικίδια που υπάρχουν.

Είναι απαραίτητο και θα χρειαστεί να κάνετε κάποια έρευνα αγοράς στο καταναλωτικό κοινό που στοχεύετε. Αυτό πρέπει να γίνει για να κατανοήσετε την δυναμική της συγκεκριμένης αγοράς.

Εάν χρειάζεστε κάποια βοήθεια για να ξεκινήσετε, βρείτε χρήσιμες πληροφορίες στην ιστοσελίδα και την Βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ ή απευθύνετε το αίτημα/ερώτημά σας στην διεύθυνση info@kemel.gr. Θα σας προσφερθεί καθοδήγηση και βοήθεια για να προσδιορίσετε τι είδους πληροφορίες πρέπει να συγκεντρώσετε σχετικά με την αγορά/κλάδο που επικεντρώνετε το ενδιαφέρον σας, τα δεδομένα των καταναλωτών σχετικά με την προσφορά έναντι της ζήτησης για το προϊόν ή την υπηρεσία σας και, τέλος, τον ανταγωνισμό σας.

Δίκτυο. Ένα δίκτυο γνωριμιών και πελατείας δημιουργείται όπως ο ιστός της αράχνης. Ξεκινήστε από το κέντρο, με τους τρέχοντες πελάτες σας, και εργαστείτε προς τα έξω ζητώντας τους να σας συστήσουν σε φίλους και γνωστούς τους ή να σας δώσουν τις διευθύνσεις τους για να τους επικοινωνήσετε εσείς την ύπαρξή σας και πληροφορίες για το προϊόν ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε.

Η δικτύωση με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί σχέσεις από τρέχοντες καταναλωτές ή πελάτες, και μια αλυσίδα που μπορεί να περιλαμβάνει προμηθευτές, influencers, ακόμα και μέντορες που είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις γνωριμίες τους μαζί σας. Η δικτύωση δεν είναι απαραιτήτως για τις πωλήσεις, αλλά για να φέρει εσάς και τη νέα επιχείρησή σας μπροστά σε εν δυνάμει πελάτες. Αυτό σημαίνει να χρησιμοποιήσετε και να επωφεληθείτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, από λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ενέργειες δημοσίων σχέσεων, όπως ένα δελτίου τύπου.

Το «διά ταύτα»: όσο περισσότερο δικτυώνεστε και συνδέεστε με άλλους, τόσο περισσότερο αυξάνεται ο ιστός της δικής σας “αράχνης”, προσθέτοντας νέες επαφές και ως εκ τούτου προοπτικές ανάπτυξης στην επιχείρησή σας.

Δημιουργείστε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Κάθε επιτυχημένη επιχείρηση φτιάχνει και ακολουθεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Η δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου, χωρίς να είναι κάτι δύσκολο, μπορεί να σας προβληματίσει διότι απαιτεί από εσάς να αξιολογήσετε κάθε πτυχή της νέας μικρής επιχείρησής σας. Το σχέδιό σας, μεταξύ άλλων, πρέπει να καθορίσει πώς προτείνετε να προσελκύσετε καταναλωτές ή πελάτες, πόσα θα χρεώσετε για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, καθώς και πόσο τζίρο πρέπει να δημιουργείτε για να έχετε κέρδος. Στο σχέδιο, θα πρέπει επίσης να καθορίσετε τα υλικά ή εμπορεύματα που χρειάζεστε, από που θα τα προμηθευτείτε και πόσο κοστίζουν.

Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι επίσης ουσιαστικά και απαραίτητο εάν σκοπεύετε να αναζητήσετε χρηματοδότηση ή για να πάρετε κάποιο δάνειο για να αρχίσετε τη μικρή επιχείρησή σας. Με λίγα λόγια, ένα καλογραμμένο επιχειρηματικό σχέδιο χρησιμεύει ως οδηγός για πολλές αποφάσεις που θα πρέπει να πάρετε κατά την έναρξη της δικής σας επχείρησης.

Επιλέξτε τη νομική μορφή που θα έχει η επιχείρησή σας. Αυτό απαιτεί προσεκτική εξέταση. Για παράδειγμα, θα πρέπει να επιλέξετε αν θα είναι ατομική ή εταιρική και αν θα είναι ομόρρυθμη, εταιρεία περιορισμένης ευθύνης ή Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (Ι.Κ.Ε), κλπ. Είναι όλες διαφορετικού τύπου με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους, και θα χρειαστεί να διερευνύσετε και να καθορίσετε την μορφή που εξυπηρετεί καλύτερα την κατάστασή σας.

Θα βρείτε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες για τις νομικές μορφές των επιχειρήσεων στην Βιβλιοθήκη του ΚΕΜΕΛ στο link: https://www.kemel.gr/articles/nomikes-morfes-epiheiriseon

Συμπερασματικά

Το ξεκίνημα μιάς επιχείρησης είναι κάτι το συναρπαστικό, αλλά θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για επιχειρηματικές προκλήσεις και απροσδόκητες δαπάνες. Να κάνετε όση περισσότερη έρευνα μπορείτε γιατί θα σας βοηθήσει να προετοιμαστείτε καλύτερα προτού να λανσάρετε τη νέα μικρή επιχείρησή σας. Μην φοβάστε να ζητήσετε βοήθεια ή καθοδήγηση από επιτυχημένους ιδιοκτήτες άλλων μικρών επιχειρήσεων.

Η μετατροπή του χόμπι σας σε μια μικρή επιχείρηση είναι εφικτή. Απλώς κάντε ένα βήμα τη φορά.

Καλή επιτυχία!!