Loyalty marketing (Μάρκετινγκ πιστότητας) - Η περίπτωση της κούκλας Barbie

To Loyalty Marketing είναι μια προσέγγιση CRM (Customer Relationship Marketing), που στοχεύει κυρίως στην ανάπτυξη και διατήρηση υφιστάμενων πελατών μέσω κινήτρων. Το Branding, το marketing προϊόντων/υπηρεσιών και το Loyalty Marketing αποτελούν μέρος της πρότασης αξίας (Value Proposition) προς τον πελάτη και στο Business Model Canvas αναφέρονται στην ενότητα Customer Relationship.

Για το ευρύ κοινό, τα προγράμματα μιλίων αεροπορικών εταιρειών, και τα προγράμματα κινήτρων πιστωτικών καρτών είναι τα πιο «ορατά» προγράμματα μάρκετινγκ πιστότητας πελατών.

Μπορείτε να δείτε μια πλήρη παρουσίαση του Loyalty marketing με συγκεκριμένα παραδείγματα που έκαναν αίσθηση και είχαν επιτυχία στην ελληνική αγορά.

Ένα από τα παραδείγματα που παρουσιάζονται (σελίδα 9 έως 19) αφορά το Barbie Club, δηλαδή το Club για τις φίλες της κούκλας Barbie. Η καμπάνια για τo Barbie Club εμφανίστηκε με επιτυχία στην Ελληνική αγορά το 1988  και το Barbie Club συγκέντρωσε πάνω από 60.000 μέλη, σε περίοδο μάλιστα που δεν υπήρχαν ακόμη τα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα.

Η καμπάνια Barbie Club σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από διαφημιστική εταιρεία όπου βασικός μέτοχος και εμπνευστής ήταν το μέλος του ΚΕΜΕΛ Δημήτρης Παξιμάδης.

H Barbie και το Barbie Club, είναι ένα διαχρονικό παράδειγμα Integrated Marketing, γιατί συνδυάζει ενέργειες Β2Β (Business to Business), B2C (Business to Consumers), Διαφήμισης, Προώθησης Πωλήσεων, Διαγωνισμούς με δώρα, Mail Marketing, Event Marketing, Δημόσιες Σχέσεις και τέλος, CRM (Customer Relationship Marketing) χτίζοντας μια μεγάλη βάση δεδομένων (Data Base) με πιστές φίλες της Barbie.

 

Ενημερωθείτε για τα νέα του ΚΕΜΕΛ όπως Εκπαιδευτικά Σεμινάρια, Ευκαιρίες Χρηματοδότησης, Networking κ.α., κάνοντας εγγραφή στο Newsletter εδώ:
Όροι Χρήσης