Η δημιουργία, οικοδόμηση και προώθηση της εμπορικής σας μάρκας (ή brand) είναι απαραίτητα βήματα για την επιτυχία της επιχείρησής σας.
Ο Αμερικάνικος Σύνδεσμος Μάρκετινγκ (ΑΜΑ) ορίζει το "brand" ως «ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα τις αγοράς».
Βέβαια, το σύγχρονο branding αναφέρεται πλέον στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας δυνητικός ή υπάρχων πελάτης το προϊόν ή την υπηρεσία που του παρέχεται
Τα καλά νέα: Η οικοδόμηση μιας ισχυρής μάρκας δεν χρειάζεται να «στραγγίξει» τον τραπεζικό λογαριασμό σας.
Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να χτίσετε το εμπορικό σήμα σας με έναν λογικό προϋπολογισμό..
1.Επιλέξτε το όνομα της επιχείρησής σας με σύνεση
Όταν δεν έχετε μεγάλο προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ, είναι σημαντικό το όνομα της επιχείρησής σας να είναι αξιοπρόσεκτο αλλά και διακριτικό. Κάνετε ένα καταιγισμό ιδεών (brainstorm) για να βρείτε ένα όνομα που μεταφέρει το τι κάνει η επιχείρησή σας, το όφελος για τους πελάτες και τα συναισθήματα που τους προκαλεί. Για λόγους επωνυμίας, θέλετε το όνομά σας να ξεχωρίζει σε οποιαδήποτε οπτική μορφή - είτε πρόκειται για ένα γιγάντιο σήμα έξω από το κατάστημά σας είτε για μια μικροσκοπική φωτογραφία στο κοινωνικό σας προφίλ Το όνομά σας πρέπει επίσης να είναι εύκολο ώστε να το θυμούνται οι πελάτες και να το πληκτρολογούν όταν κάνουν αναζήτηση στο διαδίκτυο. Ακόμη και το domain name του ιστότοπού σας πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο όνομα της επιχείρησής σας.
2. Αναπτύξτε ένα λογότυπο
Μόλις είστε ικανοποιημένοι με το όνομα της επιχείρησής σας και κάνετε μια αναζήτηση εμπορικού σήματος για να βεβαιωθείτε ότι κανένας άλλος δεν το κατέχει, το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη ενός λογότυπου. Αν έχετε δεξιότητες σχεδίασης γραφικών, μπορείτε να δημιουργήσετε το δικό σας λογότυπο. Εάν δεν το κάνετε, διερευνήστε υπηρεσίες που παρέχουν πρότυπα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε το δικό σας λογότυπο. Θυμηθείτε ότι το λογότυπο θα είναι το θεμέλιο της οπτικής ταυτότητας του εμπορικού σας σήματος, οπότε αν δεν είστε σίγουροι για τις επιλογές σχεδιασμού, συνεργαστείτε με γραφίστες για να αποκτήσετε ένα μοναδικά σχεδιασμένο λογότυπο, που μπορεί να είναι κι αρκετά προσιτό.
3. Εμπορικό σήμα του λογότυπου σας
Κατοχυρώστε το Εμπορικό Σήμα, την Ευρεσιτεχνία ή το Βιομηχανικό σας Σχέδιο στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ένωση, ακόμα και Διεθνώς, μέσα από μια απλή και τυποποιημένη διαδικασία. Η κατοχύρωση ενός εμπορικού σήματος παρέχει στον δικαιούχο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης του με κάθε τρόπο, στα προϊόντα του, στις συσκευασίες και σε κάθε έντυπο υλικό. Έτσι συμβάλλει στην αναγνώριση της προέλευσης του προϊόντος ή της υπηρεσίας από τον καταναλωτή.
.
4. Αναπτύξτε μια σταθερή οπτική ταυτότητα
Το λογότυπό σας είναι η βάση της ταυτότητας της επωνυμίας σας. Χρησιμοποιείστε τα ίδια σχεδιαστικά στοιχεία και χρώματα σε όλες τις οπτικές πτυχές της επωνυμίας σας, συμπεριλαμβανομένης της ιστοσελίδας της επιχείρησής σας, επαγγελματικές κάρτες, στολές εργαζομένων, χαρτικά γραφείου επιχειρήσεων, σήμανση, υλικά εκτύπωσης και πολλά άλλα. Αν χρειαστεί, απευθυνθείτε σε ένα σχεδιαστή γραφικών τεχνών για τις υπηρεσίες του.
5. Δημιουργήστε έναν ιστότοπο για την επιχείρησή σας.
Κάθε επιχείρηση χρειάζεται έναν ιστότοπο. Οι απαιτήσεις σας μπορεί να κυμαίνονται από έναν απλό ιστότοπο μιας ή δύο σελίδων σε έναν πλήρως λειτουργικό ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου. Ψάξτε για μια εταιρεία σχεδιασμού ιστοσελίδων που παρέχει το επίπεδο υπηρεσίας που χρειάζεστε - είτε πρόκειται για πρότυπα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αναπτύξετε τον δικό σας ιστότοπο είτε για προσαρμοσμένες υπηρεσίες σχεδιασμού εάν οι ανάγκες σας είναι πολύπλοκες.
6. Κάντε το λογότυπο υπογραφή σας
Χρησιμοποιήστε το λογότυπο της επιχείρησής σας όπου μπορείτε - υπογράφοντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας, στα τιμολόγιά σας και στα φύλλα προδιαγραφών προϊόντων, στο μενού σας ή στις τσάντες αγορών σας και βεβαίως στις επαγγελματικές σας κάρτες. Βασικά, κάθε επικοινωνία που βλέπουν οι δυνητικοί πελάτες θα πρέπει να φέρει το λογότυπό σας.
7. Σε απευθείας σύνδεση με τους πελάτες σας
Μείνετε σε επαφή με τους πελάτες σας σε τακτική βάση για να λαμβάνετε σχόλια σχετικά με το πόσο καλά η επιχείρησή σας ικανοποιεί τις ανάγκες τους, τα νέα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν και το πώς μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε καλύτερα. Η συζήτηση με τους πελάτες με συνέπεια, τόσο σε προσωπικό ή διαδικτυακό επίπεδο, όχι μόνο σας δίνει πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, αλλά και να διατηρήσετε την μάρκα σας σε «πρώτη αναφορά» σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.
Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ