Μια συχνή ερώτηση είναι: Τι αποτελεί το «τέλειο» περιεχόμενο ενός ιστοτόπου; Η απάντηση: Κάτι που προκαλεί μια αντίδραση - είτε είναι χαρά, έκπληξη ή θυμός. Αλλά η πρόκληση συναισθημάτων δεν είναι το μοναδικό συστατικό που χρειάζεστε για να καταστήσετε το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας εργαλείο μάρκετινγκ.
Δείτε πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ελκυστικό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας:
Βάλτε έναν στόχο
Βεβαιωθείτε τι περιμένετε από το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας. Για παράδειγμα, η αρχική σελίδα σας θα πρέπει να δώσει στους επισκέπτες έναν λόγο να παραμείνουν στον ιστότοπό σας, να τους βοηθήσει να βρουν αυτό που χρειάζονται και να τους προκαλέσει να κάνουν μια ενέργεια ώστε να συνεχίσουν την επικοινωνία μαζί σας. Ίσως να χρειαστεί να έχετε διαφορετικό περιεχόμενο σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορείτε είτε να εκπαιδεύσετε, είτε να πείσετε ή να ψυχαγωγήσετε. Η γνώση του τι προσπαθείτε να επιτύχετε είναι το πρώτο βήμα για να έχετε αποτέλεσμα.
Προσαρμόστε το περιεχόμενο ειδικά για τον αναγνώστη
Το περιεχόμενό της ιστοσελίδας σας πρέπει να σχεδιαστεί ειδικά για τον πελάτη-στόχο σας. Θα είστε πιο αποτελεσματικοί εάν γράφετε με ένα συγκεκριμένο άτομο στο μυαλό σας. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα άτομο που έχετε δημιουργήσει στην φαντασία σας ή κάποιος που γνωρίζετε πραγματικά. Φυσικά, οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν περισσότερους από έναν τύπο πελάτη-στόχο, οπότε φροντίστε να δημιουργήσετε στον ιστότοπο περιεχόμενο για καθένα από αυτούς. Για παράδειγμα, αν έχετε μια επιχείρηση κατασκευής στεγών, οι πελάτες σας μπορεί να περιλαμβάνουν ιδιοκτήτες εμπορικών, οικιστικών ή ενοικιαζόμενων ακινήτων, που όλοι τους έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και ανάγκες.
Κάντε το χρήσιμο
Το καλό περιεχόμενο του ιστοτόπου προσφέρει αξία. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βρείτε ιδέες για το περιεχόμενο είναι να απαντήσετε στις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που έχουν οι πραγματικοί ή οι υποψήφιοι πελάτες σας. Χρησιμοποιώντας το παράδειγμα του κατασκευαστή στεγών, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε «πιασάρικο» περιεχόμενο στο διαδίκτυο, όπως «5 σημεία που δείχνουν ότι η στέγη σας χρειάζεται αντικατάσταση», «Πόσο συχνά πρέπει να επιθεωρώ τη στέγη μου» ή «Πώς να εξοικονομήσετε χρήματα σε μια νέα στέγη». Δημιουργείστε ερωτηματολόγια, κουίζ και καταλόγους ερωταπαντήσεων που είναι εξαιρετικοί τρόποι για την απόσπαση χρήσιμων πληροφοριών.
Κεντρίστε το ενδιαφέρον
Χρησιμοποιήστε υπέρτιτλους, υπότιτλους και λεζάντες στο περιεχόμενο του ιστοτόπου, που να δείχνουν σαφώς ποιο είναι το περιεχόμενο και ποιο όφελος θα αποκομίσουν οι επισκέπτες από την ανάγνωσή του. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εικόνες και στοιχεία σχεδίασης για να προσελκύσετε την προσοχή. Η οπτικοποίηση είναι εξίσου σημαντική με τις λέξεις όταν πρόκειται για περιεχόμενο ιστοτόπου.
Ακολουθήστε τις τεχνικές SEO
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO - Search Engine Optimization) είναι απαραίτητη για την προσέλκυση πελατών-επισκεπτών του ιστοτόπου. Ενσωματώστε τις λέξεις-κλειδιά που θέλετε να ανιχνεύονται εύκολα - αλλά μην το παρακάνετε. Μια ιστοσελίδα γεμάτη με λέξεις-κλειδιά σε κάθε γραμμή φαίνεται προφανής και θα τιμωρηθεί από τις μηχανές αναζήτησης. Μπορείτε να βρείτε λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιώντας το Google Keyword Planner ή το Bing Keyword Research Tool. Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στο κυρίως κείμενο, στους υπέρτιτλους, στους υπότιτλους, στις υποσημειώσεις και τις ετικέτες.
Για μια μικρή επιχείρηση, είναι καλή ιδέα να επικεντρώνεται σε λέξεις-κλειδιά μεγάλου μήκους (αυτές με τρεις ή περισσότερες λέξεις που είναι επικεντρωμένες σε ό, τι το κοινό μπορεί να αναζητά στον ιστότοπό σας). Αυτές οι λέξεις-κλειδιά έχουν γενικά λιγότερο ανταγωνισμό στο διαδίκτυο. Μελετήστε αυτές τις υποδείξεις για το πώς μπορείτε να βρείτε λέξεις-κλειδιά SEO και διαβάστε το Google Starter Guide της Google.
Διατηρείστε το απλό
Οι άνθρωποι είναι απασχολημένοι και δεν έχουν το χρόνο να διαβάσουν ένα μακρύ κείμενο αναρτημένο στον ιστότοπό σας. Κάντε το ελκυστικό, σύντομο και εύκολο στην ανάγνωση χρησιμοποιώντας σύντομες παραγράφους, πολλά υποκεφάλαια και λίστες με κουκκίδες ή αριθμούς. (Αυτό διευκολύνει και την ανάγνωση και από κινητό τηλέφωνο.)
Προσπαθήστε να διατηρήσετε το κείμενο του ιστοτόπου σας σε γυμνασιακό επίπεδο. Όλοι εκτιμούν την απλή γραφή και εσείς θα μεταδώσετε το μήνυμά σας σε ένα ευρύτερο κοινό. Υπάρχουν δωρεάν online εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ελέγξετε το επίπεδο του γραπτού σας και να πάρετε υποδείξεις για τη βελτίωση της αναγνωσιμότητας.
Επιμεληθείτε το εμπορικό σας σήμα
Το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας θα πρέπει να υπογράφεται με την υπογραφή της μάρκας σας. Δεν ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Σκεφτείτε το εμπορικό σήμα της επιχείρησής σας. Μια διασκεδαστική, ανεπίσημη μάρκα, όπως μια υπηρεσία εκπαίδευσης σκύλων, θα ακουστεί διαφορετικά από μια σοβαρή, κουμπωμένη επωνυμία όπως ένα δικηγορικό γραφείο. Ο κύριος στόχος είναι να διατηρήσετε το περιεχόμενό σας ισορροπημένο.
Ενθαρρύνετε τη δράση
Στόχος του ιστοτόπου σας είναι να προσελκύσει επισκέπτες που θα κάνουν συναλλαγές μαζί σας, οπότε βεβαιωθείτε ότι κάθε κομμάτι περιεχομένου τους δίνει έναν λόγο να το πράξουν, ενώ στο τέλος εμφανίζεται και μια «Πρόσκληση για Ενέργεια» (Call to Action). Για παράδειγμα, η ανάρτηση της ιστοσελίδας σας με τίτλο «Πόσο συχνά πρέπει να ελέγχω τη στέγη μου» θα μπορούσε να τελειώσει με μια προσφορά όπως «Επωφεληθείτε από μια δωρεάν επιθεώρηση στέγης! Καλέστε το xxx-xxx-xxxx για να προγραμματίσετε το ραντεβού σας μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου για την δωρεάν επιθεώρηση της στέγης σας σε 10 σημεία (αξία 79 ευρώ)». Μπορείτε επίσης να παρακινήσετε τους επισκέπτες να αναλάβουν πιο γενικές ενέργειες, όπως καλλωπίστε την στέγη σας ή κάντε οικολογικές παρεμβάσεις, προσδοκώντας ότι αυτό θα τους βοηθήσει να θέσουν έναν στόχο που συμπίπτει με τις επιδιώξεις της επιχείρησής σας.
Προσάρμοσε τον ιστότοπό σας για να βελτιώσετε τη πλοήγηση στο περιεχόμενο και από το κινητό
Ο ιστότοπός σας υποστηρίζει το περιεχόμενό σας, όπως η κορνίζα αναδεικνύει έναν πίνακα. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς τα κινητά τηλέφωνα και εύκολος στην πλοήγηση. Τα κινητά τηλέφωνα αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το ήμισυ του χρόνου που αναλώνουν οι χρήστες στο διαδίκτυο, έτσι είναι πολύ πιθανό οι υποψήφιοι πελάτες σας να βλέπουν το περιεχόμενό σας σε μια μικροσκοπική οθόνη. Ένα απλό κείμενο με πολλές διακριτές παραγράφους θα είναι πιο ευανάγνωστο. Χρησιμοποιήστε αρχικό σχεδιασμό προσαρμοσμένο στα κινητά τηλέφωνα ώστε να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο που θα είναι εύκολος στη χρήση σε οποιαδήποτε συσκευή. Τέλος, γνωρίζοντας ότι οι χρήστες δεν θα παραμείνουν στον ιστότοπό σας περιμένοντας μια αργή φόρτωση, βεβαιωθείτε ότι τον έχετε σχεδιάσει με τρόπο που επιτυγχάνει την βέλτιστη ταχύτητα.
Αξιοποίησε το περιεχόμενο και εκτός του ιστοτόπου σας
Δώστε στο περιεχόμενο σας ζωή έξω από τον ιστότοπό σας. Μοιραστείτε το με άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αξιοποιήστε το σε καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Συνδέστε τον ιστότοπό σας με την γραμμή υπογραφής του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου και συμπεριλάβετε τη διεύθυνσή του (URL) σε όλα τα έντυπα μάρκετινγκ. Συμπεριλάβετε πάντοτε κουμπιά προώθησης του περιεχομένου σας, ώστε οι αναγνώστες σας να μπορούν εύκολα να το αναρτήσουν, να το προωθήσουν και να το μοιραστούν με φίλους. Όσο προωθείτε το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας σε περισσότερες διαδικτυακές τοποθεσίες, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν (και θα ενεργήσουν).
Πηγή: : Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ https://www.score.org/resource/how-create-great-web-content