Η συσκευασία του προϊόντος σας εξυπηρετεί πολλαπλούς σκοπούς όπως:
Πληροφόρηση για το περιεχόμενο και τη λειτουργικότητα του.
Προστασία του προϊόντος κατά τη μεταφορά του και
Ελκυστικότητα και προτροπή αγοράς σε πελάτες πριν την τελική απόφαση.
Παράλληλα με τις όποιες προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ, η συσκευασία είναι ο "σιωπηλός πωλητής" τη στιγμή της αλήθειας, όταν ο πελάτης αποφασίζει αν θα αγοράσει το προϊόν σας ή όχι.
Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές για το σωστό σχεδιασμό συσκευασίας που ενισχύει τη μάρκα (brand) και βοηθά να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
Εξετάστε πώς πωλείται το προϊόν σας
Οι ανάγκες της συσκευασίας σας διαφέρουν ανάλογα με τον τρόπο πώλησής του, δηλαδή αν οι καταναλωτές το αγοράζουν από σημείο λιανικής πώλησης, αν πωλείται μέσω χονδρικής σε μεταπωλητές ή με απ’ ευθείας πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
Εάν το προϊόν σας πωλείται σε κατάστημα λιανικής πώλησης, η συσκευασία είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς βοηθά το προϊόν σας να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Αξιολογήστε τη συσκευασία του ανταγωνισμού
Πριν σχεδιάσετε τη συσκευασία του προϊόντος σας, επισκεφθείτε τις τοποθεσίες όπου θα πωλείται και δείτε τις συσκευασίες των ανταγωνιστών σας. Σημειώστε τι σας αρέσει και τι δεν σας αρέσει.
Πώς μπορείτε να κάνετε το προϊόν σας να ξεχωρίζει σε γεμάτα ράφια; όσο περισσότεροι οι ανταγωνιστές, τόσο πιο σημαντικό είναι η συσκευασία σας να σας λέει το δικό σας «αφήγημα».
Κάντε το ίδιο, αλλά …διαφορετικά
Αν η συσκευασία των προϊόντων σας είναι πολύ διαφορετική από αυτή των ανταγωνιστών σας, μπορεί να προκαλέσει σύγχυση για το τι πραγματικά πουλάτε. Για παράδειγμα, αν πουλάτε δημητριακά για πρωινό, τότε θα πρέπει να είναι σε ένα κουτί ή μια τσάντα. Δημητριακά συσκευασμένα σε πλαστικό μπουκάλι που μοιάζει με το απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων μπορεί να ξεχωρίζει, αλλά σίγουρα δεν θα προσελκύσει πελάτες. Επιλέξτε ένα σχήμα συσκευασίας που ταιριάζει με το καθιερωμένο βιομηχανικό πρότυπο και, στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε οπτικά ελκυστικά στοιχεία οπτικού σχεδιασμού για να το ξεχωρίσετε.
Προτιμείστε την απλότητα
Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο απλός σχεδιασμός συσκευασίας θα ξεχωρίζει καλύτερα. Οι καταναλωτές δεν αφιερώνουν πολύ χρόνο για να συγκρίνουν τα προϊόντα. Κάνουν συνήθως μια γρήγορη οπτική σάρωση στα ράφια ή τις προθήκες στο κατάστημα.
Να είναι συνεπής
Η συσκευασία του προϊόντος σας πρέπει να περιλαμβάνει τα ίδια χρώματα, τις γραμματοσειρές, το λογότυπο και την ετικέτα όπως και τα άλλα διαφημιστικά σας υλικά, έτσι ώστε η συσκευασία σας να είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και ταυτόσημη με το εμπορικό σήμα σας.
Μην ξεχάσετε τα βασικά στοιχεία
Κάθε πακέτο προϊόντων πρέπει να περιλαμβάνει:
<>····Οποιεσδήποτε πληροφορίες απαιτούνται από το νόμο (όπως π.χ. διατροφικά στοιχεία για ένα τρόφιμο).
Χρησιμοποιήστε τα ψιλά γράμματα για να αναφερθείτε στην μοναδικότητα της μάρκας σας
Μόλις το συνολικό πακέτο έχει κερδίσει την προσοχή του πελάτη, είναι ώρα να μπείτε στις λεπτομέρειες. Χρησιμοποιήστε μικρότερο τύπο γραμμάτων (στο πίσω μέρος ή στην πλευρά του πακέτου σας) για να μοιραστείτε λίγο το
τι κάνει τη μάρκα σας μοναδική – π.χ. η κοινωνική υπευθυνότητά σας, τα φυσικά συστατικά του προϊόντος, το αφήγημα της οικογενειακής παράδοσης στο προϊόν, ή κάτι άλλο.
Επιλέξτε υλικά συσκευασίας με σύνεση
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη συσκευασία είναι εξίσου σημαντικά με τα στοιχεία σχεδιασμού. Για παράδειγμα, εάν η επωνυμία σας είναι φιλική προς το περιβάλλον, χρησιμοποιήστε συσκευασίες που είναι ανακυκλώσιμες και / ή από ανακυκλωμένα υλικά. Εάν πουλάτε χειροποίητες μαρμελάδες - με βάση την υπέροχη συνταγή της γιαγιάς- χρησιμοποιήστε παραδοσιακά βάζα με χάρτινη ετικέτα.
Αναζητείστε επαγγελματική βοήθεια
Εκτός και αν διαθέτετε γραφιστική και διαφημιστική εμπειρία, η συσκευασία των προϊόντων είναι καλύτερα να αφήνεται στους επαγγελματίες. Οι έμπειροι σχεδιαστές συσκευασίας δεν μπορούν μόνο να ενσωματώσουν όλα τα στοιχεία της μάρκας σας στη συσκευασία με έναν μοναδικό και αποτελεσματικό τρόπο, αλλά μπορούν επίσης να σας διαβεβαιώσουν ότι η συσκευασία σας θα πληροί όλες τις απαιτήσεις των κανονισμών της βιομηχανίας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τη λειτουργικότητα και την προστασία του περιεχομένου.
Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ https://www.score.org/resource/designing-product-packaging-supports-your-brand