Υπάρχουν αρκετές βασικές ομοιότητες μεταξύ των επιχειρήσεων που επιτυγχάνουν, σύμφωνα με αρκετές μελέτες που διερευνούν την επιχειρηματικότητα.
Τέσσερα πράγματα δείχνει η έρευνα ότι οι πετυχημένοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων κάνουν σωστά - και δυο πράγματα που πρέπει να κάνουν καλύτερα.
Τι κάνουν σωστά οι πετυχημένοι επιχειρηματίες;
1. Ξεκινούν δυνατά. Καταφέρουν να έχουν σημαντική κερδοφορία από τη πρώτη χρονιά, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα πρώτα χρόνια της επιχειρηματικής δραστηριότητας είναι κρίσιμα για τους περισσότερους επιχειρηματίες.
2. Επικεντρώνονται στην εξεύρεση νέων πελατών. Η εξεύρεση νέων πελατών αποτελεί την κορυφαία επιχειρησιακή τους πρόκληση - πολύ μπροστά από τα ζητήματα ταμειακών ροών ή την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού. Οι έξυπνοι επιχειρηματίες παραμένουν προσηλωμένοι στη συνεχή δημιουργία νέων πελατών και στο κλείσιμο νέων δουλειών.
3. Βάζουν τα πλεονάζοντα μετρητά πίσω στην επιχείρηση. Όποτε έχουν πλεόνασμα μετρητών το βάζουν πίσω στην επιχείρηση και όχι στη τσέπη. Επιπλέον, αξιοποιούν τις προσωπικές τους αποταμιεύσεις για να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις τους κατά καιρούς.
4. Δουλεύουν σκληρά. Οι ιδιοκτήτες μικρών πετυχημένων επιχειρήσεων ποτέ δεν είναι χαλαροί. Η συντριπτική τους πλειοψηφία εργάζεται τα Σαββατοκύριακα και λαμβάνουν πολύ λίγες ημέρες διακοπών στη διάρκεια του χρόνου. Ακόμα και όταν βρίσκονται σε διακοπές, εργάζονται εκ του μακρόθεν.
Τι θα μπορούσαν να κάνουν καλύτερα οι πετυχημένοι επιχειρηματίες;
1. Να επενδύσουν περισσότερα χρήματα στο μάρκετινγκ. Δεδομένης της σημασίας που αποδίδουν στην εξεύρεση νέων πελατών, η εφαρμογή νέων στρατηγικών μάρκετινγκ είναι η πρώτη τους προτεραιότητα για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Ωστόσο, στις περισσότερες των περιπτώσεων οι επιχειρηματίες παραδέχονται ότι δαπανούν σταθερά λιγότερο στο μάρκετινγκ απ΄ ότι σε μισθούς, εγκαταστάσεις, τεχνολογία, κλπ.
Αναγνωρίζουν πάντως ότι το μάρκετινγκ αξίζει περισσότερη προσοχή και, παρά την επιτυχία τους, ότι πρέπει να επενδύουν περισσότερα χρήματα για την περαιτέρω ανάπτυξη των εταιριών τους.
Συγκεκριμένα, σε μια σχετική έρευνα στις ΗΠΑ προέκυψε ότι οι μικρές επιχειρήσεις ξοδεύουν περί το 5-13% του ετήσιου προϋπολογισμού τους σε ενέργειες μάρκετινγκ αντί του επιθυμητού 17-28%. Το ερώτημα βέβαια είναι κατά πόσον θα αυξάνονταν οι πωλήσεις εάν διέθεταν μεγαλύτερα ποσά για μάρκετινγκ.
2. Να είναι έτοιμοι να βρουν χρηματοδότηση. Παρόλο που οι πετυχημένοι επιχειρηματίες επανεπενδύουν την κερδοφορία τους στην εταιρία και ακόμη συνεισφέρουν και τις δικές τους αποταμιεύσεις, δεν πρέπει να αποκλείουν την ανάγκη να χρειαστούν εξωτερική χρηματοδότηση. Στη πραγματικότητα, όπως δείχνει σχετική έρευνα στις ΗΠΑ, οι περισσότεροι έχουν λάβει τραπεζική χρηματοδότηση για κεφάλαια κινήσεως από το πρώτο έτος για να ενισχύσουν την αναπτυξιακή τους πορεία.
Συγκεκριμένα, το 38% των επιχειρηματιών της έρευνας χρηματοδοτήθηκε με κεφάλαια κινήσεως από το 1ο έτος της λειτουργίας τους, 29% το 2ο-4ο έτος, 17% το 5ο-9ο έτος και το 14% το 10ο-20ο+ έτος.
Μην υποθέτετε ότι μπορείτε να χρηματοδοτήσετε όλες τις αναπτυξιακές ανάγκες της επιχείρησής σας εσωτερικά από ταμειακές ροές. Να είστε έτοιμοι να αναζητήσετε χρηματοδότηση από δανειστές ή επενδυτές όταν το χρειάζεστε.
Πηγή: Ελεύθερη απόδοση στα Ελληνικά δεδομένα από μέλη του ΚΕΜΕΛ https://www.score.org/blog/what-makes-or-breaks-successful-small-business